Turnusy terapeutyczne:
Bogata oferta zajęć indywidualnych do wyboru.
Dla rodzica/ opiekuna przewidujemy: spotkania z psychologiem 2 godz. oraz masaż gorącymi kamieniami 2 zabiegi .
Dla całej rodziny w środkową niedzielę pobytu zaplanowany jest wyjazd do Piły i zwiedzanie Wioski Górniczej https://gorniczawioska.pl/
Możliwość rezerwacji noclegów w urokliwej agroturystyce w bardzo atrakcyjnej cenie 40zł od osoby za dobę http://napolach.borytucholskie.pl/
Oferujemy również pomoc w znalezieniu noclegu w Tucholi w cenach dostosowanych do potrzeb klientów.
Po zgłoszeniu na turnus przeprowadzamy szczegółowy wywiad i ustalamy program terapii.
W przypadku wyboru zajęć – terapia słuchu z Treningiem Słuchowym Johansena konieczne jest wcześniejsze spotkanie ok 4-6 tygodni w celu zrobienia diagnozy i nagrania indywidualnej płyty dla dziecka. Po turnusie płytę dziecko otrzymuje do domu gdzie przez okres ok 6 tygodni będzie kontynuować trening słuchowy. Diagnozę dla osób korzystających z turnusu wykonujemy gratis koszt płyty dodatkowo płatny 200zł.
Kadra prowadząca zajęcia podczas Turnusów Terapeutycznych:
Marcelina Różycka- Wolska– z wykształcenia jestem psychologiem oraz terapeutą. Moje powołanie i pasja to praca z dziećmi. W moim gabinecie zapewniam miłą i sympatyczną atmosferę pełną ciepła i życzliwości. Jestem nastawiona na pomoc dzieciom i wspieranie rodziców w wychowaniu.
Studia mgr z psychologii
Studia podyplomowe
- Diagnoza Rodziny i Dziecka
- Oligofrenopedagogika
- Przygotowanie Pedagogiczne
- Akademia Trenerów
Kursy i szkolenia
2019r.Trener Umiejętności Społecznych TUS SST.
2019r. Terapia oparta na uważności w leczeniu depresji.
2019r. Terapia schematu w pracy z pacjentami z zaburzeniem osobowości borderline.
2019r. Wczesne wykrywanie autyzmu. Analiza motoryki spontanicznej.
2019r. Podstawy interwencji kryzysowej w nagłych stanach psychiatrycznych.
2019r. Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży.
2018r. Jak kształtować współpracę na linii terapeuta- rodzic.
2018r. Jak wspomagać rozwój dziecka w zakresie małej motoryki.
2018r. Wyzwania sensoryczne i ich rozsądne rozwiązania.
2018r. Podstawy profesjonalnej pomocy psychologicznej i interwencji dla osób w kryzysie i traumie.
2018r. Tworzenie programów profilaktycznych i psychoedukacyjnych z metodyką treningu radzenia
sobie ze stresem".
2018r. Podstawy psychologii wychowania i rozwoju z elementami psychoprofilaktyki uzależnień".
2018r. Podstawy psychologii zaburzeń u dzieci i młodzieży – z elementami prawa rodzinnego i
opiekuńczego".
2018r. Podstawowe techniki poznawczo-behawioralnych w profilaktyce i terapii”.
2018r. Trener-szkoleniowiec w nauczaniu osób dorosłych.
2018r. Wolontariat w wychowaniu i profilaktyce.
2018r. Czego nie ma najpierw w zmysłach, tego nie ma później w umyśle.
2017r. Ruch, rozwój, nauka czyli wpływ integracji sensorycznej i aktywności ruchowej na
uczenie się.
2017r. Pedagogika Montessori.
2017r. Objawy zaburzeń sensorycznych: wzrok, słuch i dotyk.
2017r. Przetrwałe odruchy neurologiczne- czy mogą negatywnie wpływać na rozwój dziecka.
2013r. Niedyrektywna praca z dzieckiem autystycznym.
2013r. Terapia ręki I i II stopnia.
2013r. Bajkoterapia.
2012r. Wspomaganie rozwoju mowy w oparciu o metodę Integracji Sensorycznej.
2012r. II stopień z zakresu Diagnozy i Terapii Integracji Sensorycznej (certyfikat nr 2023)
2012r. I stopień w zakresie Terapii Integracji Sensorycznej.
2011r. Terapia behawioralna w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem
i zaburzeniami pokrewnymi.
2011r. Behawioralna modyfikacja trudnych zachowań.
2011r. Terapia indywidualna i grupowa w szkole.
2011r. Metoda negocjacji i mediacji jako sposób rozwiązywania konfliktów.
2011r. Skuteczna współpraca z rodzicami.
2008r. Doskonalący kurs języka migowego dla pracownika służb społecznych.
2007r. Kurs języka migowego dla pracowników służb medycznych.
2006r. Elementarny kurs języka migowego dla pracownika służb społecznych.
Małgorzata Kożuch – z wykształcenia jestem pedagogiem, socjoteraputą i trenerem w pracy z dziećmi uważam, że należy holistycznie podchodzić do jego problemów, ponieważ deficyty wynikają z różnych przyczyn. Pomoc dziecku musi opierać się na pełnej, wszechstronnej diagnozie z zakresu rozwoju fizycznego, psychicznego, społecznego. Dlatego terapeuci zajmujący się wspomaganiem rozwoju dziecka powinni mieć szeroką wiedzę, ale w terapii specjalizować się w takim kierunku, aby pomoc była profesjonalna i skuteczna. W swojej pracy widzę dużą potrzebę terapii dzieci ze względu na trudności w uczeniu się czytania i pisania. Zadaniem terapeuty jest rozwijanie systemu percepscyjno – motorycznego, czyli funkcji słuchowych, wzrokowych, motorycznych niezbędnych w opanowaniu wiedzy i umiejętności szkolnych. W tym zakresie ważny jest też rozwój emocjonalno – społeczny, który rozwija się w trakcie socjoterapii, gdyż rozwój społeczny następuje w grupie.
Podstawą do pracy w w/w obszarach są zdobyte kwalifikacje :
- UKW w Bydgoszczy – Wydział Pedagogiki i Psychologii – magister w zakresie opieki i wychowania z profilaktyką społeczną
- UMK w Toruniu – Wydział Nauk Pedagogicznych – studia podyplomowe z zakresu pedagogiki korekcyjno – kompensacyjnej
- WSS- E w Gdańsku – Wydział Pedagogiki i Zarządzania – studia podyplomowe w zakresie Integracji Sensorycznej
- K- PSW w Bydgoszczy – Wydział Nauk Społecznych i Filologicznych- studia podyplomowe w zakresie – Socjoterapia – trener warsztatu umiejętności społecznych
- w trakcie – UŁ Łodzi – studia podyplomowe w zakresie prawa rodzinnego z elementami psychologii
KURSY I SZKOLENIA
- Kurs – Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne – poziom I (18 godz.)i II (16 godz.) (prowadzony przez prof. Martę Bogdanowicz i Dariusza Okrzesika w Gdańsku
- Warsztat przygotowujący do realizacji programu zajęć wychowawczo – profilaktycznych „Spójrz Inaczej” (70 godz.) prowadzony przez Ośrodek Szkolenia Nauczycieli – Stowarzyszenie Nauczycieli w Starachowicach
- Szkolenie z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania (45 godz.)prowadzone przez Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Autyzmem w Toruniu
- Szkolenie – Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard (2 dni) prowadzone Instytut Neurofizjologii i Psychologii Polska w Warszawie
- Szkolenie z zakresu – Zasady prowadzenia grup wsparcia (24 godz.) prowadzone przez Fundację Rozwoju Promocji i Psychoterapii w Zabrzu
- Szkolenie z zakresu Modelu Zintegrowanego Wsparcia (45 godz.) prowadzone przez Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym „Krok za Krokiem” w Zamościu
- Szkolenie z zakresu Terapii Integracji Sensorycznej – stopień I (48 godz.) i stopień II (188 godz.) prowadzone przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej w Gdańsku
Karolina Herdzik – z wykształcenia pedagog specjalny oraz socjoterapeutka, ukończyłam także studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki. Pracuję 12 lat w zawodzie pedagoga specjalnego i socjoterapeutki, jestem również nauczycielem wspomagającym. Posiadam doświadczenie pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, z zespołem Aspergera, autystykami, z dziećmi z zespołem Downa. Prowadziłam warsztaty socjoterapeutyczne z dziećmi w wieku zarówno przedszkolnym jak i szkolnym z zaburzeniami zachowania, z dziećmi agresywnymi i nadpobudliwymi . Brałam udział w wielu szkoleniach i kursach są to m.in.:
- Treningowe metody pracy zastępowania zachowań agresywnych i przemocowych wśród dzieci, młodzieży oraz dorosłych,
- Wspieranie dzieci i rodzin w sytuacjach kryzysowych,
- Dialog motywujący w pracy z młodzieżą wykazującą zachowania agresywne,
- Zachowania seksualne dzieci, norma rozwojowa czy patologia,
- Kurs behawioralny I,II,III stopnia,
- Podstawy prawa rodzinnego,
- Trening działań twórczych,
- Dziecko trudne i agresywne,
- Podstawy diagnozy pedagogicznej,
- Wykorzystanie elementów terapii zajęciowej w pracy z osobami starszymi,
- Logorytmika,
- Trening Umiejętności Społecznych.
Sylwia Borowa– jestem z wykształcenia logopedą i pedagogiem. W roku 2015 ukończyłam studia II stopnia na kierunku pedagogika o specjalności logopedia, które były kontynuacją studiów licencjackich w tym samym obszarze (ścieżka neurologopedyczna). W 2014 roku uzyskałam dyplom licencjacki ze specjalności resocjalizacja (ścieżka działalność profilaktyczna). W ramach studiów zdobywałam swoje doświadczenie na praktykach zarówno w Szkole Podstawowej, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej jak i w Sądzie Rejonowym w Bydgoszczy. Praca z dziećmi od lat jest moją pasją i marzeniem, które spełniło się już w czasie studiów, kiedy rozpoczęłam swoją pierwszą prace zawodową właśnie w tym miejscu w którym teraz jestem – to właśnie z nimi wiąże swoje życie zawodowe. Uwielbiam obserwować każdy kolejny kroczek w nabywaniu nowych umiejętności u dzieci, czasem trwa to dłużej ale radości jest co nie miara, zarówno mojej, dziecka no i niezastąpionych rodziców.
By poszerzać swoją wiedzę zdobywaną na studiach uczestniczyłam w wielu szkoleniach i warsztatach.
– warsztat – terapia logopedyczna dziecka z Zespołem Downa
– warsztat – pierwsze kroki terapeutyczne w pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju autyzmem
– warsztat – dyzartria: podstawy teorii, diagnozy i praktyki logopedycznej
– warsztat – elementy rehabilitacji logopedycznej dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym
– warsztat – opóźniony rozwój mowy – prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne
– warsztat – moje sylabki – metoda symultaniczno-sekwencyjna nauki czytania
– wykłady VI Seminarium Naukowego
– szkolenie – zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych – diagnoza i usprawnianie
– szkolenie – obalić mity, czyli jak pracować z dzieckiem z autyzmem i Zespołem Aspergera
– szkolenie – terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i Zespołem Downa
– szkolenie – opóźniony rozwój mowy
– szkolenie – elementy integracji sensorycznej w pracy pedagoga
– szkolenie – masaż logopedyczny od podstaw
– kurs średnio-zaawansowany z Systemu Językowo-Migowego
– przygotowanie pedagogiczne
– kurs przygotowawczy dla kandydatów na wychowawców wypoczynku dzieci i młodzieży
Paulina Fryda – z wykształcenia jestem pedagogiem. Ukończyłam studia I stopnia o specjalności pedagogika opiekuńczo – wychowawcza oraz studia II stopnia – rewalidacja z wczesnym wspomaganiem rozwoju.
Swoją przygodę z pracą z dziećmi rozpoczęłam w 2015 roku. Od początku praca stała się również moją pasją. Satysfakcjonuje mnie towarzyszenie dziecku podczas jego rozwoju oraz obserwowanie przemian jakie w nim zachodzą.
Cenię sobie zdobywanie nowych doświadczeń. W tym celu uczestniczę w szeregu szkoleń oraz kursów.
Kursy i szkolenia:
- Terapia behawioralna osób z autyzmem
- Terapia ręki I i II stopnia
- Elementy integracji sensorycznej w pracy pedagoga
- Stymulacja rozwoju dzieci z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne
- Wstęp do Sensoplastyki® oraz szkolenie trenerskie I stopnia Sensoplastyka®
- Johansen IAS Indywidualna Stymulacja Słuchu
- Logosensoryka©
- Attention Autism